Handelsbetingelser for Fri BikeShop.dk

Sådan handler du hos Fri BikeShop.dk

Bemærk! nærværende handelsbetingelser gælder kun handel på fribikeshop.dk / Fri Selskabet ApS - Returretten gælder derfor kun for køb på fribikeshop.dk

1. Virksomhedsoplysninger
2. Bestilling og ordrebekræftelse
3. Priser og betaling
4. Levering og fragt
5. Fortrydelsesret
6. Reklamation
7. Forbehold
8. Personoplysninger
9. Ophavsret
10. Standardfortrydelsesret
11. Konkurrencer
12. Oplysning om klagemuligheder


1. Virksomhedsoplysninger

Fribikeshop.dk ejes og udbydes af:

Fri Selskabet ApS
CVR-nr. 37236187
Samsøvej 32
8382 Hinnerup


2. Bestilling og ordrebekræftelse

Bestilling hos fribikeshop.dk gennemføres ved at følge disse trin:

1. Find den eller de varer du ønsker at bestille
2. Indtast antal varer og tryk "Læg i kurv"
3. Tryk "Gå til kassen"
4. Indtast postnummer og vælg leveringsform
5. Indtast personoplysninger
4. Vælg betalingsform
5. Læs og godkend vore salgs- og leveringsbetingelser
6. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend bestillingen - betalingsside åbner.

Fribikeshop.dk's kunder har mulighed for at bestille følgende forespørgsler på www.fribikeshop.dk.

 

  • Bestilling af prøvetur
  • Ønske om delbetaling
  • Forespørgsel på udsolgt vare hos Underleverandøren

Ved bestilling af et en af de nævnte forespørgsler hos fribikeshop.dk, vil fribikeshop.dk videresende kunden til den af kunden valgte FribikeShop-forretning, dvs. at kundens bestilling af en forespørgsel indebærer, at der ikke indgås en aftale mellem fribikeshop.dk og kunden. Kunden bestilling af en forespørgsel udgør alene en forespørgsel til butikken og indebærer ikke et bindende tilbud - hverken fra fribikeshop.dk eller fra den valgte FribikeShop-forretning.
Såfremt kundens bestilling af en forespørgsel efterfølgende medfører, at kunden indgår en aftale om køb med den pågældende FribikeShop-forretning, består der udelukkende et aftaleforhold mellem FribikeShop-forretningen og kunden, ligesom FribikeShop-forretningen selv fastsætter sin pris for den solgte vare og/eller ydelse.
Kunden har på ethvert tidspunkt indtil bestillingen er godkendt, mulighed for at vende tilbage og rette ordren. Når kunden har godkendt bestillingen, modtager kunden umiddelbart efter en kvittering for bestillingen, som sendes til den af kunden oplyste e-mailadresse. Denne kvittering er autogeneret og udgør ikke en bindende ordrebekræftelse fra fribikeshop.dk.

Præsentation af varer og priser på fribikeshop.dk er ikke at betragte som bindende tilbud fra fribikeshop.dk. Der er derfor ikke indgået en bindende aftale med fribikeshop.dk, før kunden har modtaget en ordrebekræftelse. Ordrebekræftelsen sendes særskilt til den e-mailadresse som kunden har oplyst i forbindelse med den gennemførte bestilling.

Fribikeshop.dk tager forbehold for udsolgte varer, mellemsalg, tekniske fejl, pris - og korrekturfejl, typografiske fejl, eventuelle afgiftsændringer, manglende leverancer fra leverandører og andre forhold, som måtte forhindre opfyldelsen af en ordre.

Fribikeshop.dk opbevarer ordrebekræftelsen. Ønsker kunden at modtage en kopi af sin ordrebekræftelse, skal kunden sende en e-mail til kundeservice@fribikeshop.dk eller kontakte fribikeshop.dk på tlf. nr. 44221016

Alle aftaler indgås på dansk.


3. Priser og betaling
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusive moms og andre afgifter.

Den samlede fragtpris oplyses forud for godkendelsen af det samlede køb. Ved bestilling af cykel opkræves ikke fragtpris.

På fribikeshop.dk kan der betales med Dankort og E-Dankort. Der tages ikke gebyr i forbindelse med betalingen.

Betalingen trækkes tidligst på det tidspunkt, hvor varen/varerne afsendes til kunden eller kan afhentes i butikken.


4. Levering og fragt
Køb af cykel
En cykel købt på fribikeshop.dk skal afhentes af kunden i den FribikeShop-forretning, som kunden har valgt i forbindelse med den gennemførte bestilling.

Kunden kan afhente en cykel købt på fribikeshop.dk senest 7 forretningsdage fra kunden har modtaget ordrebekræftelsen, medmindre andet er angivet. Hvis kunden bestiller en cykel som midlertidigt er udsolgt eller ikke kan afhentes inden for 7 forretningsdage, vil kunden blive informeret via e-mail med oplysning om forventet afhentningstidspunkt. Ønsker kunden ikke at modtage en cykel på grund af forlænget leveringstid/restordre, har kunden naturligvis mulighed for at foretage afbestilling. Afbestilling foretages ved, at kunden sender en e-mail til kundeservice@fribikeshop.dk hvilket også vil fremgå af den fremsendte ordrebekræftelse.

Køb af cykeltilbehør
Cykeltilbehør sendes til den af kunden oplyste leveringsadresse. Fragtpriser på pakker der leveres med Postdanmark eller GLS gælder hele Danmark. Fribikeshop.dk tilbyder gratis fragt ved køb over DKK 299 på udvalgte leveringsmetoder*.

  • Post Nord: Med omdeling kr. 49
  • Post Nord: Uden omdeling kr. 29
  • GLS, til pakkeshop kr. 29
  • GLS, til erhvervsadresse kr. 49
  • GLS til adresse kr. 79


Fribikeshop.dk leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Fribikeshop.dk's normale leveringstid fremgår ved at rykke "Se leveringstid" på varen inden denne lægges i kurven.

Leveringstiden regnes fra kunden har modtaget ordrebekræftelsen, medmindre andet er angivet. Hvis kunden bestiller varer som midlertidigt er udsolgt eller ikke kan leveres inden for 7 hverdage, vil kunden blive informeret via e-mail med oplysning om forventet leveringstidspunkt. Ønskes en vare ikke leveret på grund af forlænget leveringstid/restordre, har kunden naturligvis mulighed for at afbestille varen.

*Leveringsmetoden Post Nord: Med omdeling tilbydes ikke gratis


5. Fortrydelsesret

Kunden har ret til at træde tilbage fra en gennemført bestilling uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kunden eller en af kunden angiven tredjemand får den pågældende vare i fysisk besiddelse.

Udøvelse af fortrydelsesretten ved køb af cykel:
For at udøve fortrydelsesretten skal kunden henvende sig til den FribikeShop-forretning, hvor kunden har fået cyklen udleveret.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden henvender sig til den pågældende FribikeShop-forretning om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Hvis kunden har taget cyklen i brug, vil den pågældende FribikeShop-forretning vurdere hvorvidt og i hvilket omfang tilbagebetaling af købesummen skal reduceres som følge heraf.

Der gælder ingen fortrydelsesret for cykler, der er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Udøvelse af fortrydelsesretten ved køb af øvrige varer:
For at udøve fortrydelsesretten skal kunden meddele Fribikeshop.dk, Fri Selskabet ApS, 37236187, Samsøvej 32, 8382 Hinnerup, kundeservice@fribikeshop.dk sin beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Kunden kan benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, som findes i den vedhæftet handelsbetingelses-fil, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Bemærk, at en kunde ikke kan udnytte fortrydelsesretten blot ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give Fribikeshop.dk tydelig meddelelse om dette.

Følger af fortrydelsesretten
Såfremt kunden udøver sin fortrydelsesret ved køb af en cykel, skal kunden returnere den pågældende cykel til den FribikeShop-forretning, hvor kunden fik cyklen udleveret fra.
Såfremt kunden udøver sin fortrydelsesret ved køb af øvrige varer, skal kunden returnere den pågældende vare til den adresse, der fremgår af ordrebekræftelsen.
I tilfælde af at kunden udøver sin fortrydelsesret, refunderer fribikeshop.dk alle betalinger modtaget fra kunden for den pågældende vare, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af kundens eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som fribikeshop.dk tilbyder). Såfremt kunden ikke udøver sin fortrydelsesret for alle varer i en gennemført bestilling, refunderer fribikeshop.dk dog ikke leveringsomkostninger.
Såfremt kunden har taget en returneret cykel eller vare i brug vil den refunderede betaling blive reduceret som følge heraf.
Fribikeshop.dk refunderer kundens betalinger for en returneret vare uden unødig forsinkelse og under alle omstændig-heder senest 14 dage fra den dato, hvor fribikeshop.dk har modtaget meddelelse om kundens beslutning om at fortryde købet. Fribikeshop.dk gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Fribikeshop.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil den pågældende vare er modtaget retur, eller kunden har fremlagt dokumentation for at have returneret denne, alt efter hvad der er tidligst.
Kunden returnerer den pågældende vare uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor kunden har informeret om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis kunden returnerer den pågældende vare inden udløbet af de 14 dage.
Kunden skal selv betale omkostningerne til at returnere varen.


6. Reklamation
Der ydes reklamationsret på varer købt hos fribikeshop.dk i overensstemmelse med købeloven, herunder lovens §§ §75a-86 om mangler i forbrugerkøb.

Såfremt kunden modtager en forkert vare eller en vare er defekt ved modtagelse beklager vi naturligvis og udbedrer fejlen hurtigst muligt. Fribikeshop.dk ombytter og fremsender straks en ny vare til kunden, når den forkerte eller defekte vare er modtaget retur. Kundens rimelige udgifter vedr. forsendelse og forsikring af pakken refunderes direkte til kunden via check eller bankoverførsel.

Henvendelse omkring reklamation vedrørende køb af cykeltilbehør skal ske til Fribikeshop.dk, Fri Selskabet ApS, 44221016, Samsøvej 32, 8382 Hinnerup, kundeservice@fribikeshop.dk

Henvendelse omkring reklamation vedrørende køb af cykel købt gennem fribikeshop.dk skal ske til den FribikeShop-forretning, hvor kunden har fået cyklen udleveret.

Købelovens frister for reklamationer er gældende - hvis en kunde reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamation altid være rettidig.

Kunden opfordres til straks ved modtagelsen og inden en vare tages i brug sikre sig, at denne er korrekt og mangelfri, herunder at antal/mængder stemmer overens med faktura/følgeseddel.

Såfremt der foreligger en mangel ved en vare vil denne blive repareret eller ombyttet, eller kunden vil blive tilbudt et afslag i prisen eller pengene tilbage afhængigt af manglen og kundens ønsker. Købelovens mangelsregler finder anvendelse, og kunden har de rettigheder der fremgår af denne.

Udvidet reklamationsret og særlige vilkår
Når kunden køber en ny cykel hos fribikeshop.dk, vil kunden modtage et servicehæfte med reklamationsbestemmelser, klargøring, gode råd, servicekort og vejledning i vedligehold af din nye cykel.

Hvis en kunde overholder de tre første eftersyn, udvider fribikeshop.dk automatisk kundens reklamationsret.

1. Overholder kunden tre serviceeftersyn (efter 2, 12 og 24 måneder) er kunden sikret udvidet reklamati-onsret, således at der gælder 3 års reklamationsret på enkeltdele og 5 års reklamationsret på brud på stel og forgaffel. Der gælder dog særlige regler for Scott (fuldt affjedret: 3 år) og TREK (5 år - ved ejeskifte 2 år). Den udvidede reklamationsret gælder ved fabrikations- og materialefejl og under forudsætning af normalt brug.

2. Er cyklen udsat for stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl, erstattes den af en ny tilsvarende mærke og model. Dette gælder under alle omstændigheder de første to år for cykler, hvis pris er under 6.000 kroner. Men overholdes overnævnte betingelser (de 3 første serviceeftersyn), udvidet reklamationsretten til 5 år, medmindre andet fremgår af salgsnotaen eller særligt garantibevis på cyklen. Eventuelt påmonteret ekstraudstyr overflyttes til den nye cykel. Ved brud på forgaflen, der skyldes fabrikationsfejl, påmonteres en ny. Ved stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl på cykler, hvis pris er over 6.000 kroner, udskiftes stellet og komponenterne overflyttes. Vær opmærksom på, at man ikke kan påregne at få leveret en erstatningscy-kel eller erstatningsstel i samme farve, som cyklen havde ved købet.

Bemærk: Krav om udbedring af mangler ved cyklen inden for reklamationsfristen gælder efter købelovens regler kun, hvis ansvaret for de opståede mangler skyldes forhold, som sælger er ansvarlig for. Sælger er uden ansvar, hvis mang-lerne bl.a. skyldes hærværk, påkørsel, manglende vedligehold, unormalt brug eller almindeligt slid. Konstateres fejl eller mangler, er det vigtigt, at der omgående rettes henvendelse til Fri BikeShop. Den udvidede reklamationsret gælder på cykler og dele monteret på den - andet udstyr er selvfølgelig dækket af den almindelige reklamationsret på 2 år.


7. Forbehold
Informationer på fribikeshop.dk kan ændres uden varsel.

Bemærk at produktbilleder/miljøbilleder på fribikeshop.dk, kan være vist med tilbehørsprodukter, ekstraudstyr eller andre varer, der ikke er inkluderet i prisen.

Fribikeshop.dk forpligter sig ikke til at imødekomme krav/ønsker angivet anført i "Evt. besked"-feltet om fx. levering på bestemte tidspunkter.

Fribikeshop.dk forbeholder sig retten til, at afvise ethvert krav i den forbindelse.


8. Personoplysninger (persondata) og cookies

Fribikeshop.dk, Fri Selskabet ApS, 37236187, Samsøvej 32, 8382 Hinnerup er ansvarlig for de oplysninger kunden afgiver til fribikeshop.dk.

Fribikeshop.dk gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre kundens bestilling – og med henblik på at kunden kan se sin webshopordrehistorik - herunder navn, adresse, tlf.nr., e-mail og de varedata, som vedrører kundens ordre. Oplysningerne anvendes til at udføre ordren og til at give kunden den service kunden forventer.

Alle oplysninger bliver behandlet strengt fortroligt og vil ikke blive videregivet til tredjepart. Fribikeshop.dk anvender dog underleverandører (databehandlere) til ekspedition af ordrerne.

Kunden kan når som helst blive slettet fra databasen ved at give besked til fribikeshop.dk pr. telefon eller e-mail.

Som registreret hos fribikeshop.dk har kunden altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og kunden har ret til ind-sigt i hvilke oplysninger, der er registreret om kunden, samt til at få slettet eller berigtiget forkerte oplysninger. Kunden har også ret til at klage til Datatilsynet.

Når kunden besøger fribikeshop.dk lagres informationer – såkaldte cookies - om at kunden har været på websitet. På fribikeshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer - hvordan afhænger af din browser.

Vi bruger en logstatistik på fribikeshop.dk hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere fribikeshop.dk


9. Ophavsret
Indholdet på fribikeshop.dk er ophavsretsligt beskyttet og tilhører Fri Selskabet ApS. Artikler, billeder, tekst, illustrationer, lyd, videoklip stilles til rådighed for læsning/visning og må ikke reproduceres, ændres eller kopieres. Kunden må dog gerne printe enkelte kopier eller tage en kopi i digital form til privat brug.

Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med fribikeshop.dk eller Fri Selskabet ApS. Kontakt Fri Selskabet ApS på tlf. 44221016 eller skriv til kundeservice@fribikeshop.dk

Overtrædelser medfører krav om vederlag, erstatning og godtgørelse.


--oo0oo--

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til Fribikeshop.dk, Fri Selskabet ApS, 37236187, Samsøvej 32, 8382 Hinnerup, webshop@fribikeshop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer
- Ordrenummer
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato

11. Konkurrencer
Tilmelding
Det er ikke tilladt at anvende tredjepartsprogrammer i forbindelse med tilmelding til konkurrencer og øvrige tilmeldingsblanketter på www.fribikeshop.dk. Bliver der anvendt tredjepartsprogrammer til tilmeldinger, vil den eller de blive slettet og computerens IP vil blive blokeret for fremtidige tilmeldinger.

Hvem kan deltage i konkurrencer?
Du kan kun deltage, hvis du er bosat i Danmark. For at deltage skal du oplyse navn, telefonnummer, e-mail, alder og adresse, for at vi kan verificere dig som person. Oplysningerne til kontakt i konkurrenceperioden og eventuelt derudover, hvis accepten er givet, og hvis deltageren er over 18 år. Bliver du udtrukket som den heldige vinder men ikke reagerer indenfor 3 dage, vil der blive trukket en ny vinder.

Udlevering af præmien
Såfremt du vinder i Fri BikeShop's konkurrencer, sendes premien til nærmeste Fri BikeShop-butik, hvor præmien kan afhentes.

Forbehold
Enhver overtrædelse af konkurrencevilkårene og -betingelserne vil medføre udelukkelse fra konkurrencen.

Ret til ændring af konkurrencevilkår og -betingelserne Fri BikeShop forbeholder sig retten til på hvilket som helst tidspunkt at ændre, indstille eller udsætte konkurrencen, hvis der opstår en situation, hvor konkurrencen ikke kan gennemføres i henhold til intentionen.

Præmieafgift:
Eventuelle præmieafgifter dækkes af Fri BikeShop.

Ret til anvendelse af email
Ved deltagelse i konkurrencer, hvor din email bliver tilmeldt nyhedsbrev, bekræfter du samtidig at modtage nyheder, gode tilbud samt anden information, som bliver udsendt 2 gange om ugen fra fribikeshop.dk. Dine kontaktoplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part. 

Deltagelse i konkurrencer uden tilmelding til nyhedsbrev
Du kan også deltage i konkurrencen uden at tilmelde dig nyhedsbrevet. Send i stedet dit evt. svar, fulde navn og tlf nr. til konkurrence@fribikeshop.dk

Deltagelse i konkurrencer på Facebook:
Konkurrencer på Facebook er ikke sponsoreret, støttet, administreret af eller forbundet med Facebook.

Kontakt:
Vinderen kontaktes direkte.

Spørgsmål:
kundeservice@fribikeshop.dk

12. Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@fribikeshop.dk.

Få de seneste trends her

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få den seneste inspiration, de bedste tilbud og nyheder lige ned i din indbakke.

Ved konkurrencer kan du også deltage ved at sende en mail her.