Betingelser for køb på fribikeshop.dk

Handelsbetingelser

Bemærk! nærværende handelsbetingelser gælder kun handel på fribikeshop.dk / Fri Selskabet ApS - Returretten gælder derfor kun for køb på fribikeshop.dk.  Har du handlet i en af kædens fysisk butikker henviser vi til den enkelte i relation til dennes persondatapolitik

1. Virksomhedsoplysninger
2. Bestilling og ordrebekræftelse
3. Priser og betaling
4. Levering og fragt
5. Fortrydelsesret
6. Reklamation
7. Forbehold
8. Personoplysninger

9. Ophavsret
10. Standardfortrydelsesret
11. Konkurrencer
12. Oplysning om klagemuligheder


1. Virksomhedsoplysninger

Fribikeshop.dk ejes og udbydes af:

Fri Selskabet ApS
CVR-nr. 37236187
Samsøvej 32
8382 Hinnerup


2. Bestilling og ordrebekræftelse

Bestilling hos fribikeshop.dk gennemføres ved at følge disse trin:

1. Find den eller de varer du ønsker at bestille
2. Indtast antal varer og tryk "Læg i kurv"
3. Tryk "Gå til kassen"
4. Indtast postnummer og vælg leveringsform
5. Indtast personoplysninger
4. Vælg betalingsform
5. Læs og godkend vore salgs- og leveringsbetingelser
6. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend bestillingen - betalingsside åbner.

Fribikeshop.dk's kunder har mulighed for at bestille følgende forespørgsler på www.fribikeshop.dk.

  • Bestilling af prøvetur
  • Ønske om delbetaling
  • Forespørgsel på udsolgt vare hos Underleverandøren

Ved bestilling af et en af de nævnte forespørgsler hos fribikeshop.dk, vil fribikeshop.dk videresende kunden til den af kunden valgte FribikeShop-forretning, dvs. at kundens bestilling af en forespørgsel indebærer, at der ikke indgås en aftale mellem fribikeshop.dk og kunden. Kunden bestilling af en forespørgsel udgør alene en forespørgsel til butikken og indebærer ikke et bindende tilbud - hverken fra fribikeshop.dk eller fra den valgte FribikeShop-forretning.

Såfremt kundens bestilling af en forespørgsel efterfølgende medfører, at kunden indgår en aftale om køb med den pågældende FribikeShop-forretning, består der udelukkende et aftaleforhold mellem FribikeShop-forretningen og kunden, ligesom FribikeShop-forretningen selv fastsætter sin pris for den solgte vare og/eller ydelse.
Kunden har på ethvert tidspunkt indtil bestillingen er godkendt, mulighed for at vende tilbage og rette ordren. Når kunden har godkendt bestillingen, modtager kunden umiddelbart efter en kvittering for bestillingen, som sendes til den af kunden oplyste e-mailadresse. Denne kvittering er autogeneret og udgør ikke en bindende ordrebekræftelse fra fribikeshop.dk.

Præsentation af varer og priser på fribikeshop.dk er ikke at betragte som bindende tilbud fra fribikeshop.dk. Der er derfor ikke indgået en bindende aftale med fribikeshop.dk, før kunden har modtaget en ordrebekræftelse. Ordrebekræftelsen sendes særskilt til den e-mailadresse som kunden har oplyst i forbindelse med den gennemførte bestilling.

Fribikeshop.dk tager forbehold for udsolgte varer, mellemsalg, tekniske fejl, pris - og korrekturfejl, typografiske fejl, eventuelle afgiftsændringer, manglende leverancer fra leverandører og andre forhold, som måtte forhindre opfyldelsen af en ordre.

Fribikeshop.dk opbevarer ordrebekræftelsen. Ønsker kunden at modtage en kopi af sin ordrebekræftelse, skal kunden sende en e-mail til kundeservice@fribikeshop.dk eller kontakte fribikeshop.dk på tlf. nr. 88 88 50 91.

Alle aftaler indgås på dansk.


3. Priser og betaling
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusive moms og andre afgifter.

På fribikeshop.dk kan der betales med Dankort, E-Dankort og mobilepay. Der tages ikke gebyr i forbindelse med betalingen. Betalingen trækkes tidligst på det tidspunkt, hvor varen/varerne afsendes til kunden eller kan afhentes i butikken. Den samlede fragtpris oplyses forud for godkendelsen af det samlede køb. Ved bestilling af cykel opkræves ikke fragtpris.


4. Levering og fragt
Afhentning af cykel i butik
En cykel købt på fribikeshop.dk kan, hvis dette er valgt, afhentes af kunden i den FribikeShop-forretning, som kunden har valgt i forbindelse med den gennemførte bestilling.

Kunden kan afhente en cykel købt på fribikeshop.dk senest 7 forretningsdage fra kunden har modtaget ordrebekræftelsen, medmindre andet er angivet. Hvis kunden bestiller en cykel som midlertidigt er udsolgt eller ikke kan afhentes inden for 7 forretningsdage, vil kunden blive informeret via e-mail med oplysning om forventet afhentningstidspunkt. Ønsker kunden ikke at modtage en cykel på grund af forlænget leveringstid/restordre, har kunden naturligvis mulighed for at foretage afbestilling. Afbestilling foretages ved, at kunden sender en e-mail til kundeservice@fribikeshop.dk hvilket også vil fremgå af den fremsendte ordrebekræftelse.

Levering af cykel til adresse
Vælger kunden at bestille en cykel til over DKK 3000 på fribikeshop.dk, er det muligt at vælge levering til adresse, vedmindre cyklen er på outlet og med forbehold for at en butik i nærheden af dig, tilbyder denne service*. Når kunden har gennemført ordren, vil den valgte butik kontakte kunden indenfor 48 timer, for at aftale et tidspunkt, der passer begge parter - normalt er leveringstiden 1-6 hverdage, hvis den valgte butik har cyklen på lager. Herefter samler den valgte butik cyklen for kunden, og afleverer cyklen på den af kunden angivne adresse gratis, medmindre andet er aftalt.

* Levering til døren til ikke-brofaste øer er kun muligt på de øer, hvor Fri BikeShop har en butik, der tilbyder servicen. Der kan endvidere være øvrige adresser i Danmark, vi ikke kan levere til. Du vil ved kassen få direkte besked, hvis levering ikke er muligt på din adresse, og få mulighed for at komme direkte i kontakt med en af vores servicemedarbejdere.


Ved køb af cykeltilbehør
Cykeltilbehør sendes til den af kunden oplyste leveringsadresse. Fragtpriser på pakker der leveres med Postdanmark eller GLS gælder hele Danmark. Fribikeshop.dk tilbyder gratis fragt ved køb over DKK 299 på udvalgte leveringsmetoder*.

  • Post Nord: Med omdeling kr. 49
  • Post Nord: Uden omdeling kr. 29 *
  • GLS, til pakkeshop kr. 29 *

Fribikeshop.dk leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Fribikeshop.dk's normale leveringstid fremgår ved at rykke "Se leveringstid" på varen inden denne lægges i kurven.

Leveringstiden regnes fra kunden har modtaget ordrebekræftelsen, medmindre andet er angivet. Hvis kunden bestiller varer som midlertidigt er udsolgt eller ikke kan leveres inden for 7 hverdage, vil kunden blive informeret via e-mail med oplysning om forventet leveringstidspunkt. Ønskes en vare ikke leveret på grund af forlænget leveringstid/restordre, har kunden naturligvis mulighed for at afbestille varen.

*Leveringsmetoden Post Nord: Med omdeling tilbydes ikke gratis


5. Fortrydelsesret

Kunden har ret til at træde tilbage fra en gennemført bestilling uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kunden eller en af kunden angiven tredjemand får den pågældende vare i fysisk besiddelse.

Udøvelse af fortrydelsesretten ved køb af cykel
For at udøve fortrydelsesretten skal kunden henvende sig til den FribikeShop-forretning, hvor kunden har fået cyklen udleveret. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden henvender sig til den pågældende FribikeShop-forretning om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Hvis kunden har taget cyklen i brug, vil den pågældende FribikeShop-forretning vurdere hvorvidt og i hvilket omfang tilbagebetaling af købesummen skal reduceres som følge heraf.

Der gælder ingen fortrydelsesret for cykler, der er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Udøvelse af fortrydelsesretten ved køb af øvrige varer
For at udøve fortrydelsesretten skal kunden meddele Fribikeshop.dk, Fri Selskabet ApS, 37236187, Samsøvej 32, 8382 Hinnerup, kundeservice@fribikeshop.dk sin beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Kunden kan benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, som findes i den vedhæftet handelsbetingelses-fil, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Bemærk, at en kunde ikke kan udnytte fortrydelsesretten blot ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give Fribikeshop.dk tydelig meddelelse om dette.

Følger af fortrydelsesret
Såfremt kunden udøver sin fortrydelsesret ved køb af en cykel, skal kunden returnere den pågældende cykel til den FribikeShop-forretning, hvor kunden fik cyklen udleveret fra. Såfremt kunden udøver sin fortrydelsesret ved køb af øvrige varer, skal kunden returnere den pågældende vare til den adresse, der fremgår af ordrebekræftelsen.

I tilfælde af at kunden udøver sin fortrydelsesret, refunderer fribikeshop.dk alle betalinger modtaget fra kunden for den pågældende vare, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af kundens eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som fribikeshop.dk tilbyder). Såfremt kunden ikke udøver sin fortrydelsesret for alle varer i en gennemført bestilling, refunderer fribikeshop.dk dog ikke leveringsomkostninger.
Såfremt kunden har taget en returneret cykel eller vare i brug vil den refunderede betaling blive reduceret som følge heraf.

Fribikeshop.dk refunderer kundens betalinger for en returneret vare uden unødig forsinkelse og under alle omstændig-heder senest 14 dage fra den dato, hvor fribikeshop.dk har modtaget meddelelse om kundens beslutning om at fortryde købet. Fribikeshop.dk gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Fribikeshop.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil den pågældende vare er modtaget retur, eller kunden har fremlagt dokumentation for at have returneret denne, alt efter hvad der er tidligst.

Kunden returnerer den pågældende vare uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor kunden har informeret om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis kunden returnerer den pågældende vare inden udløbet af de 14 dage.
Kunden skal selv betale omkostningerne til at returnere varen.


6. Reklamation
Der ydes reklamationsret på varer købt hos fribikeshop.dk i overensstemmelse med købeloven, herunder lovens §§ §75a-86 om mangler i forbrugerkøb.

Såfremt kunden modtager en forkert vare eller en vare er defekt ved modtagelse beklager vi naturligvis og udbedrer fejlen hurtigst muligt. Fribikeshop.dk ombytter og fremsender straks en ny vare til kunden, når den forkerte eller defekte vare er modtaget retur. Kundens rimelige udgifter vedr. forsendelse og forsikring af pakken refunderes direkte til kunden via check eller bankoverførsel.

Henvendelse omkring reklamation vedrørende køb af cykeltilbehør skal ske til Fribikeshop.dk, Fri Selskabet ApS, 88 88 50 91, Samsøvej 32, 8382 Hinnerup, kundeservice@fribikeshop.dk

Henvendelse omkring reklamation vedrørende køb af cykel købt gennem fribikeshop.dk skal ske til den FribikeShop-forretning, hvor kunden har fået cyklen udleveret.

Købelovens frister for reklamationer er gældende - hvis en kunde reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamation altid være rettidig.

Kunden opfordres til straks ved modtagelsen og inden en vare tages i brug sikre sig, at denne er korrekt og mangelfri, herunder at antal/mængder stemmer overens med faktura/følgeseddel.

Såfremt der foreligger en mangel ved en vare vil denne blive repareret eller ombyttet, eller kunden vil blive tilbudt et afslag i prisen eller pengene tilbage afhængigt af manglen og kundens ønsker. Købelovens mangelsregler finder anvendelse, og kunden har de rettigheder der fremgår af denne.

Udvidet reklamationsret og særlige vilkår
Når kunden køber en ny cykel hos fribikeshop.dk, vil kunden modtage et servicehæfte med reklamationsbestemmelser, klargøring, gode råd, servicekort og vejledning i vedligehold af din nye cykel. Hvis en kunde overholder de tre første eftersyn, udvider fribikeshop.dk automatisk kundens reklamationsret.

  1. Overholder kunden tre serviceeftersyn (efter 2, 12 og 24 måneder) er kunden sikret udvidet reklamati-onsret, således at der gælder 3 års reklamationsret på enkeltdele og 5 års reklamationsret på brud på stel og forgaffel. Der gælder dog særlige regler for Scott (fuldt affjedret: 3 år) og TREK (5 år - ved ejeskifte 2 år). Den udvidede reklamationsret gælder ved fabrikations- og materialefejl og under forudsætning af normalt brug.
     
  2. Er cyklen udsat for stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl, erstattes den af en ny tilsvarende mærke og model. Dette gælder under alle omstændigheder de første to år for cykler, hvis pris er under 6.000 kroner. Men overholdes overnævnte betingelser (de 3 første serviceeftersyn), udvidet reklamationsretten til 5 år, medmindre andet fremgår af salgsnotaen eller særligt garantibevis på cyklen. Eventuelt påmonteret ekstraudstyr overflyttes til den nye cykel. Ved brud på forgaflen, der skyldes fabrikationsfejl, påmonteres en ny. Ved stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl på cykler, hvis pris er over 6.000 kroner, udskiftes stellet og komponenterne overflyttes. Vær opmærksom på, at man ikke kan påregne at få leveret en erstatningscy-kel eller erstatningsstel i samme farve, som cyklen havde ved købet.

Bemærk: Krav om udbedring af mangler ved cyklen inden for reklamationsfristen gælder efter købelovens regler kun, hvis ansvaret for de opståede mangler skyldes forhold, som sælger er ansvarlig for. Sælger er uden ansvar, hvis mang-lerne bl.a. skyldes hærværk, påkørsel, manglende vedligehold, unormalt brug eller almindeligt slid. Konstateres fejl eller mangler, er det vigtigt, at der omgående rettes henvendelse til Fri BikeShop. Den udvidede reklamationsret gælder på cykler og dele monteret på den - andet udstyr er selvfølgelig dækket af den almindelige reklamationsret på 2 år.


7. Forbehold
Informationer på fribikeshop.dk kan ændres uden varsel. Bemærk at produktbilleder/miljøbilleder på fribikeshop.dk, kan være vist med tilbehørsprodukter, ekstraudstyr eller andre varer, der ikke er inkluderet i prisen.

Fribikeshop.dk forpligter sig ikke til at imødekomme krav/ønsker angivet anført i "Evt. besked"-feltet om fx. levering på bestemte tidspunkter. Fribikeshop.dk forbeholder sig retten til, at afvise ethvert krav i den forbindelse.


8. Personoplysninger (persondata) og cookies

Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores til enhver tid gældende persondatapolitik, som du kan læse her.

9. Ophavsret
Indholdet på fribikeshop.dk er ophavsretsligt beskyttet og tilhører Fri Selskabet ApS. Artikler, billeder, tekst, illustrationer, lyd, videoklip stilles til rådighed for læsning/visning og må ikke reproduceres, ændres eller kopieres. Kunden må dog gerne printe enkelte kopier eller tage en kopi i digital form til privat brug.

Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med fribikeshop.dk eller Fri Selskabet ApS. Kontakt Fri Selskabet ApS på tlf. 88 88 50 91eller skriv til kundeservice@fribikeshop.dk

Overtrædelser medfører krav om vederlag, erstatning og godtgørelse.


10. Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Sendes til fribikeshop.dk, Fri Selskabet ApS, 37236187, Samsøvej 32, 8382 Hinnerup, kundeservice@fribikeshop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

  • Ordrenummer
  • Bestilt den xx.xx.xxxx/modtaget den xx.xx.xxxx
  • Forbrugerens navn
  • Forbrugerens adresse
  • Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato


11. Konkurrencer

Vi afholder løbende konkurrencer, som du kan tilmelde dig. Læs vores til enhver tid gældende konurrencebetingelser her.


12. Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@fribikeshop.dk.